امروز دوشنبه ,۱۵ آذر ۱۴۰۰
یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
سرویس : مشارکت های مردمی
کد خبر : ۱۸۵۵۲۴
گزارشگر : ۴۸۷
​در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی انجام شد؛

حمایت بانک ملت از 3300 نفر از ایتام استان کردستان

حمایت بانک ملت از 3300 نفر از ایتام استان کردستان
(یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰) ۱۴:۴۲

بانک ملت در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، علاوه بر ارائه تسهیلات اشتغال، اهدای کمک‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند و تامین معیشت اقشار محروم، حمایت از 3300 نفر از ایتام استان کردستان را برعهده گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عمل به مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد و تعالی در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تجاری شناخته می‌شود. بانک ملت از جمله مجموعه‌های فعال اقتصادی است که در راستای عمل به این وظیفه خیرخواهانه، اقدامات درخور توجهی را انجام داده است. به منظور تشریح عملکرد این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی، با رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت گفتگو کرده‌ایم که در زیر می‌خوانید:
 
به عنوان نخستین سوال، اهداف و انگیزه‌های بانک ملت در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی چیست؟
 
توجه به مسئولیت اجتماعی در بانک ملت در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته و برنامه‌ریزان، مدیران و مسئولان این بانک رویکرد ویژه‌ای به مسئولیت اجتماعی به عنوان یک اولویت غیر قابل اجتناب داشته‌اند. 
 
بانک ملت با تدوین استراتژی‌های گوناگون از یک سو و شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای اساسی جامعه از سویی دیگر، علاوه بر امور خیرخواهانه، به تامین مالی و سرمایه‌گذاری‌های هدفمند، اقدامات مسئولانه و کاهش اثرات سوء اجتماعی تلاش کرده تا به معنای واقعی تحقق ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در جامعه  اثر بخشی لازم را داشته باشد. لذا همواره مجموعه این بانک فعالیت‌های اجتماعی خود را با پذیرش کامل و به صورت داوطلبانه انجام می‌دهند به طوری که با تهیه برنامه‌های مدون تلاش می‌کنند اقدامات خود را از طریق مدیریت ارزیابی اثرات عملکرد خود بر جامعه، امور خیرخواهانه و بشردوستانه که نقش حیاتی در تشویق و انگیزش مردم دارد، متمرکز کنند. 
در واقع تمام این مجموعه بر آن است تا در کنار ارائه خدمات مالی به عنوان تسهیلگر و محرک چرخ‌های اقتصادی کشور، تامین کننده خدمات و فعالیت‌های اجتماعی در جامعه نیز باشد. در عین حال این بانک، وظیفه ذاتی خود می داند که به عنوان یک شرکت مسئولیت‌پذیر و متعهد به امور جامعه، همواره ادبیات سازمانی خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی مطابق با قواعد و استانداردها مورد بازنگری و تطبیق قرار دهد.
 
با توجه به مطالب فوق سابقه‌ فعالیت‌های نیکوکارانه در بانک ملت چگونه است؟
 
بانک ملت بیش از چهار دهه است که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت دارد. این بانک پس از خصوصی شدن، مسئولیت اجتماعی خود را در چارچوب مشخص و هدفمندتری پیش برده است. مروری بر تاریخچه عملکردی و فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی بانک ملت از آغاز تا به امروز، نشان می‌دهد گرایش این بانک همواره همسو با تحولات اجتماعی بوده است. انجام امور خیرخواهانه و فعالیت‌های عام‌المنفعه و در مجموع در نظر گرفتن منافع جامعه در زمره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی این بانک به شمار می‌آید. باید اذعان کرد که  مدیران و مسئولان بانک ملت تلاش می‌کنند دین خود را نسبت به جامعه ادا کنند و در برابر خواسته‌ها و نیازهای اجتماع ‌بی تفاوت نباشند.
 
با توجه به اینکه کمیته امداد بزرگترین پایگاه اطلاعاتی نیازمندان جامعه را در اختیار دارد، در حال حاضر چه همکاری مشترکی با این نهاد دارید و کمک‌های بانک ملت برای خانواده‌های نیازمند چه مواردی را در بر می‌گیرد؟
 
خدا را شاکریم که همکاری و مشارکت خوب و تعامل ویژه‌ای میان بانک ملت و کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود دارد. ارائه خدمات بانکی و مالی، تسهیلات و ارائه کمک‌های مالی بلاعوض به مددجویان در موقعیت‌های مختلف از آن جمله است. رویکرد مدیران در بانک ملت به مشارکت و همکاری در طرح‌ها و پروژه‌های اعلامی از سوی آن مجموعه است. 
 
همین امر موجب شده تا  مجموعه بانک ملت مشتاقانه در پروژه‌هایی همچون ارائه تسهیلات ویژه جهت آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس بیماری کرونا، مشارکت و همکاری در طرح همسفره، اجرای طرح پویش ایران مهربان (حمایت بیش از 3300 نفر از ایتام استان کردستان)، دعوت از تمامی پرسنل شعب و ستاد این بانک به مشارکت در جشن نیکوكاری (به صورت سالانه و مستمر)، اعطای 40 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغال مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، اهدای 101 هزار مورد پوشاک به کودکان بی‌بضاعت تحت حمایت امداد، اعطای بسته‌های لوازم خانگی به 120 خانواده مددجوی معرفی شده در استان‌های سیل‌زده  لرستان، خوزستان و گلستان و .... مشارکت داشته باشد.
 
همچنین حمایت از بنگاه‌های تولیدی جهت ایجاد اشتغال، فراهم کردن امکانات تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان نیازمند و مستمند و بورسیه کردن آنان در مراکز دانشگاهی معتبر، تهیه امکانات آموزشی همچون لوازم‌التحریر در ابتدای هر سال تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند، تامین تجهیزات آموزشی برای دانشگاه‌ها، تهیه تجهیزات پزشکی و درمانی در مناطق کم‌برخوردار و محروم، تامین مایحتاج ضروری برای هموطنان نیازمند، تهیه بسته‌های لوازم ضروری زندگی برای خانواده‌های بی‌بضاعت به صورت مداوم و مستمر در دستور کار مجموعه بانک ملت است.
 
برنامه‌های آتی این بانک در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی چیست؟
 
این بانک در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، رهیافت استراتژیک و حرفه‌ای دارد و جانمایی مسئولیت اجتماعی در سند چشم‌انداز این بانک نیز نشانگر راهبرد بلندمدت در این حوزه است. این امر موجب شده تا مدیران ارشد بانک ضمن توجه به نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف اقتصادی کشور، در راستای بهبود شرایط اجتماعی برنامه‌های مدونی را تهیه کرده و بانک را به ‌عنوان یک شهروند سازمانی متعهد و مسئول در برابر جامعه معرفی کنند. 
 
بنابراین رویکرد اصلی بانک ملت به مسئولیت اجتماعی در گستره زمانی میان‌مدت و بلندمدت و با تکیه ‌بر کسب اهداف عالی اجتماعی قرار دارد و مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه و واکنش‌های به ‌موقع در شرایط بحرانی و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله ، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند و... مورد توجه ویژه بانک است.
از این رو این بانک متعهد است در انتخاب برنامه‌ها و فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، اقداماتی در اولویت قرار ‌گیرند که بیشترین منافع را برای جامعه دربر داشته باشد.
 
البته باید در نظر داشت که رویکرد بانک ملت در حوزه مسئولیت اجتماعی، صرفا اعطای کمک‌های خیرخواهانه نیست، بلکه ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای و محرک‌های لازم برای رشد و ‌ارتقای بنیادین وضعیت اجتماعی ‌و اقتصادی جامعه در قالب مدل‌های توسعه پایدار به صورت کلان در دستور کار این بانک قرار دارد.
 
انتهای پیام
 
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید