امروز جمعه ,۲۰ تیر ۱۳۹۹
دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۹
سرویس : بوشهر
کد خبر : ۱۷۵۷۶۳
گزارشگر : ۹۳
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:

4 هزار درخواست مردمی در ایام کرونا پاسخ داده شد

(دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹) ۰۸:۱۹

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از پاسخگویی به 4 هزار درخواست مردمی در ایام شیوع کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، با اشاره به اینکه  یکی از ارکان اساسی در کمیته امداد کمک به رفع نیاز جامعه مددجویی و نیازمندان علی الخصوص در شرایط حاد و بحرانی است، اظهار داشت:  بر همین اساس با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا، تدابیر ویژه ای در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان صورت گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه افزود: همزمان باشیوع کرونا در کشور و استان تاکنون به بیش از 4 هزار درخواست مردمی پاسخ داده شد که از این تعداد 3 هزار و 520 درخواست به صورت الکترونیک بوده است و تنها حدود 480 درخواست به صورت حضوری انجام شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: رویکرد های پاسخگویی به درخواست های مددجویان و نیازمندان در دوره شیوع بیماری کرونا، همگام با سیاست های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی نسبت به کاهش مراودات حضوری انجام شده است و تا حد امکان از ارتباطات حضوری در محل کار و همچنین مراجعه مددکاران به درب منزل مددجویان پرهیز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یاد آور شد:  در این راستا زمینه تقویت زیر ساخت های ارتباط تلفنی ، نرم افزاری و سامانه های مرتبط فراهم شده است و مددجویان کلیه درخواستهای خود را به صورت غیر حضوری به درگاه درخواستهای الکترونیکی به آدرس  (e.emdad.ir)  ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر تعداد 26 نوع خدمت از طریق درگاه های الکترونیکی امداد قابل ثبت می باشد گفت: این خدمات در زمینه های مختلف از جمله  مسکن، ازدواج، بهداشت و درمان،بیمه، فرهنگی، اشتغال و خودکفایی، معیشتی، وام، خدمات مشاوره، تحصیلی و آموزشی، انشعابات آب و برق و گاز، خدمات نظام وظیفه، کمک هزینه امور رفاهی و تسهیلات مهاجرت به روستا و غیره... بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه بیان کرد: مددجویان می توانند از طریق مراجعه  به سامانه اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه  و یا دفاتر خدمات اینترنتی، با درج کد ملی و شماره شناسنامه خود وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و ارسال درخواست خود کنند.

وی افزود: درخواست ثبت شده پس از حداکثر یک ساعت به صورت هوشمند به کارتابل درخواست ها ارسال و اقدامات مقتضی توسط واحد حمایت و مددکاری انجام خواهد شد و یا به واحد و مسئول مربوطه ارسال خواهد شد تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدام شود.

لطفی یاد آور شد: پس از آن امکان رهگیری و مشاهده وضعیت درخواست توسط مددجویان از طریق این سامانه وجود داشته و مددجویان ‌می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور و ثبت اطلاعات خود، از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود مطلع شوند.

انتهای پیام

 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید