امروز پنج شنبه ,۸ آبان ۱۳۹۹
سه شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۰
سرویس : لرستان
کد خبر : ۱۷۵۰۸۹
گزارشگر : ۱۰۲

رسانه ها پرچمدار جامعه شیشه ای هستند

(سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۲۰

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست صمیمی با اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با بیان این مطلب که ما با جامعه شیشه ای و نظام شیشه ای مواجه هستیم بر شفافیت موضوعات مختلف تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد استان لرستان برشفافیت و صداقت در انتشار اخبار تاکید داشت و افزود: شفافیت و در معرض دید بودن شاخصه جامعه کنونی است و هدایت گر این شفافیت و راهنمای آن روابط عمومی هر سازمان ودستگاهی است .

وی تصریح کرد:شاید تعریف درستی تا کنون از روابط عمومی دستگاهها ارائه نشده است و تصور بر این است که روابط عمومی وکیل مدافع مدیر می باشد و هر جا هجمه ای علیه یک دستگاه یا مدیری وجود دارد روابط عمومی باید از آن دفاع کند اما واقعیت این است که جایگاه روابط عمومی بسیار فراتر از یک وکیل مدافع است و ارتباط بین جامعه هدف و مدیران یک دستگاه برای ارایه خدمات مطلوب مهمترین کار روابط عمومی باید باشد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد:روابط عمومی کاربلد علاوه بر برقراری ارتباط سازنده جامعه هدف با دستگاه در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خدمات ارائه شده توسط ان دستگاه نیز می کوشد تا خدمات بر اساس نیاز جامعه هدف باشد.

محمدی فارسانی با بیان این مطلب که زمانی که سخن از مسوولیت اجتماعی است یعنی با یک اجتماع و مردم سرکار داریم و قطعا هر چه قدر جامعه هدف بزرگتر رسالت و وظیفه نیز خطیر تر و سنگین تر می شود.

وی افزود: تلاش ما بر این است که مردم و مسوولین در یک ارتباط دوسویه قرار بگیرند و با کمیته امداد بهتر ارتباط برقرار کنند که در این برقراری رسانه ها می توانند نقش کلیدی و مهمی را بر عهده بگیرند .

مدیر کل کمیته امداد با اشاره به تحت پوشش بودن صد و دو هزار خانوار در استان اظهار داشت: صد و دو هزار خانوار از ۵۵۰ هزار خانواده لرستانی یعنی یک پنجم و نوزده درصد جمعیت استان که با این نهاد ارتباط دارند که این حجم از جمعیت نیازمند همراهی و همکاری بیشتر اهالی رسانه برای ارایه خدمات مطلوب تر خواهد بود .

وی افزود : در همین راستا و با اطلاع رسانی های درست در حال حاضر تقریبا سی هزار خیر در یکی از برنامه های امداد تحت عنوان اکرام و محسنین‌ فعالیت دارند ،که در همین بحث سال گذشته چیزی نزدیک به ۱۲۶ میلیارد تومان به ایتام و بچه های محسنین امداد کمک کردند .

محمدی فارسانی افزود: این ارتباط از طریق روابط عمومی و رسانه ها برقرار شده است که تنها نمونه کوچکی از اهمیت و جایگاه ارتباط و اطلاع رسانی را نشان می دهد.
در این نشست رئیس خانه مطبوعات لرستان با ارائه عملکرد خانه مطبوعات طی مدت کوتاه فعالیت خود وجود خانه مطبوعات را فرصت مناسبی برای جهت دهی به اهداف رسانه ای کمیته امداد(ره)برشمرد و افزود: خانه مطبوعات لرستان آمادگی دارد تا در بخش محتوا سازی به صورت منسجم و هدفمند کمیته امداد امام خمینی (ره) را یاری دهد.

حسن ایزدی با بیان این مطلب که وجود نشریات متعدد و خبرگزاری ها و پایگاههای خبری فرصتی مغتنم برای مدیریت استان است ،افزود:خانه مطبوعات لرستان دغدغه های ارتباطی در بحث اطلاع رسانی و محتوا سازی با هدایت توان رسانه ای استان در جذب مشارکت های مردمی و خیرین را در کمیته امداد امام خمینی(ره)مرتفع می سازد

رئیس خانه مطبوعات لرستان با اشاره به اهمیت جایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره)در استان خواستار تعامل بیش از پیش این نهاد با خانه مطبوعات شد .

وی با مهم بر شمردن اقدامات انجام گرفته در بحث سیل ،کرونا و رمضان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت : رسانه ها در یاری رساندن به کمیته امداد در شناسایی افراد کم بضاعت و مستحق نقشی بی بدیل را ایفا نمودند که این حجم از اطلاع رسانی در نوع خود بی نظیر بود. ‌

ایزدی با تقدیر از مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان خواستار تقویت روابط عمومی و تعامل بیشتر این نهاد با رسانه ها شد .

انتهای پیام

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید