امروز دوشنبه ,۱۳ اَمرداد ۱۳۹۹
سه شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۶
سرویس : قزوین
کد خبر : ۱۶۷۸۱۰
گزارشگر : ۸۰

«مساعدت مالی» با 59 درصد بالاترین درخواست مراجعین از کمیته امداد قزوین در سال 97

(سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸) ۱۲:۰۶

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین گفت: «مساعدت مالی» با 59 درصد بالاترین درخواست مراجعین از کمیته امداد قزوین در سال 97 بوده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ محمد صیادی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین با اشاره به تعامل کمیته امداد با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای ارتقای سطح خدمات بیان کرد: طی سال 1397 و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان تلاش شد از ظرفیت و توانایی و امکانات دستگاه‌ها به صورت متقابل و برای خدمت به محرومان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته 2772 نامه به کمیته امداد استان قزوین ارجاع شد که پاسخ تمامی این نامه ها به دستگاه‌های ذیربط داده شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: از این تعداد هزار و 370 نامه معادل 49 درصد مربوط به درخواست نمایندگان برای افراد بوده و 514 نامه معادل 19 درصد از مراکز و سازمان های خارج از استان بوده، 164 نامه معادل شش درصد از سوی ائمه جمعه استان، 304 نامه معادل 11 درصد از مجموعه استانداری و واحدهای تابعه و مابقی از سوی مراجع دیگر استانی و برون استانی بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین نامه ها مربوط به مناطق قزوین، البرز و اقبالیه بوده و کمترین نامه مربوط به آوج، آبگرم و الموت شرقی بوده است.

صیادی اعلام کرد: از این تعداد 59 درصد معادل 1646 نامه برای دریافت مساعدت مالی، 14 درصد معادل 389 نامه برای ایجاد اشتغال، 203 نامه معادل هفت درصد برای برقراری مستمری و قرار گرفتن در میان مددجویان تحت حمایت و 152 نفر معادل پنج درصد برای دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج بوده است.

وی توضیح داد: همچنین 72 درخواست برای دریافت کمک هزینه درمانی، 152 نامه برای دریافت وام قرض الحسنه محکومین، 55 درخواست برای دریافت خدمات مسکن، 30 نامه برای کمک به پرداخت بدهی، هشت درخواست برای کمک به تأمین هزینه های تحصیلی، هفت نامه مربوط به دریافت کمک برای خرید لوازم منزل و 58 درخواست در سایر موارد بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: میانگین زمان پاسخگویی به نامه ها شش روز بوده است که در مناطقی همچون آبگرم، دشتابی، آبیک و طارم سفلی میانگین پاسخگویی کمتر از شش روز بوده است.

وی تصریح کرد: بررسی نامه های وارده نشان می دهد که مجموع نامه ها سال 96 که به کمیته امداد استان قزوین ارسال شده دو هزار و 533 فقره بوده و میانگین زمان پاسخگویی نیز9 روز بوده است.

صیادی با شاره به روند پاسخگویی به نامه ها گفت: در پاسخگویی به نامه ها فرایند تحقیق و بررسی وجود دارد و اینگونه نیست که به محض دریافت نامه ، پاسخ نامه بدون بررسی ارائه شود.

انتهای پیام/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید